Produkty JUMO stosowane w niemal wszystkich gałęziach przemysłu

Industries Optimize Products, Customer Solutions Expand Application Spectrum

Kiedy Moritz Kurt Juchheim założył swoją firmę w 1948 roku, miał dość jasny pomysł, do jakich klientów w jakich branżach chce sprzedawać swoje produkty. Firma, która w tym czasie działała pod nazwą M. K. JUCHHEIM, rozpoczęła działalność jako startup z 6 pracownikami na powierzchni produkcyjnej 350 m2, gdzie produkowano szklane i szklane termometry kontaktowe.

Do pobrania

Zdjęcie prasowe
(JPG, 655.01kB)
Wizytówka
( VCF, 246B)

Od samego początku Moritz Kurt Juchheim koncentrował się na wysokiej jakości urządzeniach i najlepszej możliwej obsłudze klienta. Rynek zbytu w tamtym czasie był ogromny: różne gałęzie przemysłu w Niemczech Zachodnich i Republice Federalnej, która powstała rok później, potrzebowały produktów JUMO, aby ponownie uruchomić gospodarkę po wojnie.

W tym czasie produkty JUMO były również oferowane w pierwszych katalogach i na targach, gdzie były one ułożone według grup docelowych klientów. Klient wiedział, czego potrzebuje i mógł wybrać odpowiednie komponenty. Wraz z wprowadzeniem komputerów (a później IT i SAP) elektroniczne numery klientów zostały przypisane do numerów branżowych na wczesnym etapie. Zapewniło to podejście reklamowe do odpowiedniej grupy docelowej.

Jednak wraz ze złożonością produktów i ekspansją rynków zagranicznych, wzrosła również potrzeba jaśniejszego zdefiniowania funkcji produktu i obszarów zastosowań, a także udostępnienia ich innym zainteresowanym stronom. Programiści JUMO musieli coraz częściej zajmować się aplikacjami klientów, aby oferować produkty specjalnie dla nich.

Wiedza techniczna w zakresie aplikacji przemysłowych była stopniowo pogłębiana w JUMO. Nastąpiła zmiana, która zaowocowała powołaniem pierwszych "ekspertów branżowych" nieco ponad 20 lat temu. Mieli oni dodatkowe zadanie obserwowania różnych branż pod kątem "ich rodzin produktów" i odbierania impulsów do nowych rozwiązań.

JUMO zrobiło kolejny krok w kierunku profesjonalnego przetwarzania branżowego, wdrażając na początku 2000 r. swoich pierwszych pełnoetatowych menedżerów segmentów rynkowych dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego, a także dla wody i ścieków. Od samego początku osiągnęli oni dobre, stabilne wyniki.

Szybko stało się jasne, że klienci oczekują coraz większej wiedzy specjalistycznej od dostawców komponentów. W związku z tym w 2015 r. utworzono dział "Global Market Segment Management" i powołano 9 menedżerów branżowych. Pole do popisu było duże, bardzo duże - i lukratywne: w końcu produkty JUMO były i są idealne dla wszystkich obszarów zastosowań przemysłowych.

Z szerokiego spektrum obsługiwanych branż, te, które zostały wybrane, miały największe globalne znaczenie dla JUMO, aby osiągnąć zrównoważony, silny wzrost. Kluczowe branże w JUMO: woda/ścieki/środowisko, żywność i napoje, transport, technologia obróbki cieplnej, HVAC, liczniki ciepła, dystrybucja, bezpieczeństwo oraz energia odnawialna i wodór.

JUMO może spodziewać się ponadprzeciętnego wzrostu w tych sektorach przemysłu. Ponadto rozwój produktów i wiedza specjalistyczna w tych branżach są od lat coraz bardziej rozbudowywane. Menedżerowie segmentów rynku byli również bardzo aktywni w imieniu JUMO w specjalistycznych organach stowarzyszeń technicznych, a także w agencjach zatwierdzających i testujących.

"W konsekwencji zaangażowali się w kształtowanie zasad, norm i przepisów", wyjaśnia Matthias Kremer. Produkty JUMO zawsze mogły być wykorzystywane w wielu branżach, w wyniku czego portfolio firmy jest zdywersyfikowane w zdrowy sposób. Ta siła JUMO w całej jej 75-letniej historii dała partnerom generalnym poczucie bezpieczeństwa na przestrzeni lat. "W związku z tym regularnie powtarzające się spowolnienia gospodarcze nie stanowią zagrożenia dla firmy" - podkreśla Kremer. Obszar rozwoju i produkcji dostosowanej do potrzeb klienta pozostanie istotnym filarem. "Te specyficzne rozwiązania dla klientów stają się coraz bardziej istotne. Obecnie przekształcamy się z producenta komponentów w dostawcę systemów i rozwiązań" - mówi Kremer. Przetwarzanie specjalnych rozwiązań dla klientów jest zawsze satysfakcjonujące dla kreatywności programistów, menedżerów produktów i menedżerów segmentów rynku. Unikamy ślepoty operacyjnej.

"Myślenie branżowe prowadzi" jest obecnie mottem we wszystkich działach firmy. "Tylko wtedy, gdy wszyscy są na pokładzie, dostosowanie przyjmie się w kluczowych branżach i doprowadzi do silniejszego niż zwykle wzrostu rynku" - podkreśla Kremer.

Międzynarodowe spółki zależne również odkryły dla siebie myślenie branżowe. Aby zaspokoić potrzeby lokalnych rynków, zazwyczaj pracują również nad jedną lub drugą "branżą krajową". To również chroni istniejącą działalność w poszczególnych krajach, ale jednocześnie pozwala na spójną orientację grupy korporacyjnej.

Haben Sie noch Fragen?

NO CONTACT PERSON