JUMO Idea Management JUMO pozostaje udanym modelem pomimo pandemii. W 2021 r. ponad 150 pracowników ponownie wzięło udział w akcji, zgłaszając prawie 200 propozycji. Najbardziej udane propozycje zostały nagrodzone podczas dwóch wydarzeń...
"Są oni naszymi latarniami morskimi, ponieważ ich wysiłki pokazują wszystkim kolegom, jak każdego dnia z pasją można ulepszać JUMO - bez względu na zadanie" - podkreślił w przemówieniu powitalnym udziałowiec JUMO Bernhard Juchheim.
Dyrektor zarządzający JUMO Steffen Hoßfeld odniósł się do ważnej roli zarządzania pomysłami w warunkach coraz ostrzejszej międzynarodowej konkurencji: "Zawsze testujemy sposób, w jaki działamy. Zdecydowanie musimy wyeliminować z naszego słownictwa stwierdzenie "zawsze robiliśmy to w ten sposób". Do tego potrzebna jest żywa kultura innowacji".
Monika Thom, Kierownik Działu Zarządzania Pomysłami JUMO, sporządziła ogólny bilans minionego roku: "W 2021 roku w programie Ideas Management wzięło udział 168 pracowników. Przedstawili oni łącznie 197 sugestii. W ten sposób udało nam się utrzymać wyjątkowo wysoki poziom w drugim roku pandemii". Dzięki realizacji pomysłów JUMO udało się w ubiegłym roku zaoszczędzić około 316,00 euro kosztów.
Pierwsze miejsce za najbardziej udany pomysł zajął Martin Jordan. Przeanalizował on wykorzystanie dwóch istniejących maszyn do cięcia kartonów w centrum logistycznym JUMO i uprościł szczególnie pracochłonne projekty. W rezultacie jedna z dwóch maszyn stała się zbędna, miejsce i związana z nim przestrzeń magazynowa mogą być wykorzystane gdzie indziej, a czasy przezbrajania uległy skróceniu. Optymalizacja przyniosła roczne oszczędności w wysokości 44 500 euro. Drugie miejsce zajął pomysł Mario Hauswirtha na ograniczenie zużycia pasty złotej w produkcji czujników, co pozwoliło zaoszczędzić 40 000 euro na kosztach materiałowych rocznie. Trzecie miejsce zajęła Simone Kirsch, która zdigitalizowała proces w dziale zakupów w taki sposób, że wyeliminowano wysokie koszty czasowe i materiałowe.