Jak dotąd JUMO przeszło przez kryzys stosunkowo dobrze

Pewność siebie pomimo pandemii

Podczas wirtualnej konferencji prasowej firma JUMO GmbH & Co. KG podsumowała ostatnie miesiące i przedstawiła perspektywy na przyszłość firmy. Pomimo pandemii koronawirusa, ogólny bilans dyrektorów zarządzających był pozytywny.

"Rok 2021 był rokiem ograniczeń, a nawet w tym roku nie dotarliśmy jeszcze do końca tunelu, jeśli chodzi o pandemię koronawirusa" - powiedział dyrektor zarządzający i partner Bernhard Juchheim, podsumowując sytuację. Dodał, że JUMO jak dotąd przeszło przez kryzys zasadniczo bez szwanku: "Najważniejszą wiadomością jest to, że chociaż było kilka poważnych zachorowań, nie było ofiar śmiertelnych wśród naszych około 2.400 pracowników".

Według dyrektora zarządzającego Dimitriosa Charisiadisa, JUMO już na wczesnym etapie wdrożyło na całym świecie spójną koncepcję higieny i ochrony, w której zdrowie pracowników było najwyższym priorytetem. "Ale jednocześnie, ponieważ wiele naszych produktów jest potrzebnych w infrastrukturach krytycznych, takich jak przemysł spożywczy lub sektor farmaceutyczny, zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, aby utrzymać naszą zdolność do realizacji dostaw".

Z ekonomicznego punktu widzenia, pandemia koronawirusa mimo wszystko pozostawiła wyraźny ślad: "Zakończyliśmy rok 2020 ze spadkiem sprzedaży o około 6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2021 roku udało nam się rozpocząć wyścig w celu nadrobienia zaległości dzięki ponadprzeciętnym wskaźnikom przyjmowania zamówień i sprzedaży, ale obecnie tym bardziej odczuwamy globalny niedobór materiałów." Ogólnie rzecz biorąc, prognoza na bieżący rok jest mimo wszystko pozytywna, powiedział.

Na przyszłość JUMO skupia się na jasnych celach strategicznych, które wyjaśnił dyrektor zarządzający Michael Juchheim: "Z jednej strony będziemy uzupełniać i zaokrąglać nasze portfolio o nowe zmienne pomiarowe na podstawie bardzo wyraźnego ukierunkowania branżowego. Po drugie, jako dostawca rozwiązań dla branży automatyki chcemy napędzać digitalizację naszych klientów. Trzecim filarem wzrostu jest rozszerzenie oferty usług i szkoleń dla naszych klientów."


Czy mają Państwo jakieś pytania?


Szef Biura Prasowego

Michael Brosig +49 661 6003-9293 Michael.Brosig@JUMO.net +49 661 6003-9293