Insert your alternative text
Czujniki mierzą temperaturę osi w nowej generacji TGV

JUMO - Technologia dla francuskich szybkich pociągów

Francuski oddział JUMO z siedzibą w Metz dostarcza czujniki temperatury do łożysk osiowych wózków nowych szybkich pociągów Alstom Avelia Horizon. Francuskie państwowe przedsiębiorstwo kolejowe SNCF (Société nationale des chemins de fer français) zamówiło 100 tych pociągów, które będą używane od 2023 roku jako część floty TGV, odpowiednika niemieckiej serii ICE.

Pliki do pobrania

Zdjęcie prasowe
(JPG, 1.08mB)
Wizytówka
( VCF, 246B)

Avelia Horizon to jeden z pociągów o najniższym śladzie węglowym na rynku - 97 procent składu pociągu nadaje się do recyklingu. Dzięki temu nowa generacja jest o 20 procent bardziej ekonomiczna i znacznie mniej energochłonna. Nazywane TGV™-M, pociągi mogą pomieścić do 740 pasażerów, czyli o 140 więcej niż w poprzednich pociągach.

Alstom wybrał JUMO France jako partnera w zakresie dostaw czujników temperatury HABD (Hot Axle Box Detection), między innymi ze względu na wieloletnią udaną współpracę. Czujniki te są montowane na wózkach pociągów dużych prędkości. Czujniki te są częścią systemu BMS (Bogie Monitoring System) i odgrywają kluczową rolę, ponieważ są bezpośrednio połączone z systemem alarmowym, który może doprowadzić do całkowitego zatrzymania pociągu w przypadku przegrzania maźnic.

Czujniki to specjalne konstrukcje wykonane na zamówienie, które są narażone na ekstremalne warunki, takie jak wysokie temperatury, wibracje czy wilgotność. Muszą więc spełniać szczególnie wymagające specyfikacje, aby były zgodne z wymaganymi normami.

Wieloletnie doświadczenie JUMO w wymagającej branży kolejowej pozwala spełnić wysokie oczekiwania Alstom. Obecne zamówienie obejmuje dostawę kilku tysięcy czujników temperatury dla pierwszych 50 pociągów. Produkcja rozpoczęła się pod koniec 2020 roku, a dostawy będą rozłożone w czasie do 2025 roku.


Czy mają Państwo jakieś pytania?

NO CONTACT PERSON