cięzarówka
CASE STUDY

Pomiar temperatury w układzie recyrkulacji spalin w ciężarówkach (EGR) – case study

Branża budowy silników oraz maszyn zasilających, a także produkcji pojazdów, stanowi kluczowy segment przemysłu motoryzacyjnego i transportowego. W ostatnich latach sektor ten doświadczył istotnych przemian, napędzanych rosnącymi wymaganiami ekologicznymi oraz postępem technologicznym. Produkcja nowoczesnych silników i pojazdów wymaga teraz spełnienia surowych norm emisji spalin, mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Jednym z najważniejszych kroków w kierunku ochrony środowiska było wprowadzenie normy Euro 6, która nakłada surowe limity na emisję zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe. Substancje te są nie tylko szkodliwe dla zdrowia ludzkiego, ale również przyczyniają się do degradacji środowiska. W odpowiedzi na te wyzwania, producenci pojazdów muszą stosować zaawansowane technologie kontroli emisji, w tym skuteczne systemy monitorowania temperatury. Monitorowanie emisji spalin w nowoczesnych pojazdach stało się nieodzownym elementem konstrukcji i eksploatacji pojazdów. Skuteczny system pomiarowy umożliwia kontrolowanie i optymalizowanie procesu spalania, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa, lepszą wydajność silnika oraz pełną zgodność z obowiązującymi normami ekologicznymi. W szczególności systemy recyrkulacji spalin (EGR) odgrywają kluczową rolę w redukcji emisji, umożliwiając schładzanie i ponowne wprowadzenie spalin do komory spalania. W tym wpisie blogowym omawiamy szczegóły naszej współpracy z producentem pojazdów ciężarowych w zakresie pomiaru temperatury spalin (EGR). Omówimy, jak odporny czujnik temperatury VIBROtemp pomaga producentom w spełnieniu surowych norm emisji Euro 6 oraz poprawie wydajności silników. Przyjrzymy się również wyzwaniom, jakie stawia przed nimi rosnąca potrzeba ochrony środowiska. Czytaj dalej i dowiedz się, jak innowacyjne technologie mogą pomóc Twojej firmie spełnić normy emisji, poprawić wydajność silników oraz zyskać przewagę konkurencyjną na rynku!

Dlaczego monitorowanie temperatury w układzie recyrkulacji spalin (EGR) jest kluczowe? Wyzwanie pomiarowe producenta pojazdów ciężarowych

Nasz partner biznesowy, producent pojazdów ciężarowych, stanął przed wyzwaniem związanym z coraz bardziej rygorystycznymi normami emisji spalin. Wprowadzenie normy Euro 6, jednej z najbardziej surowych regulacji dotyczących emisji spalin w Unii Europejskiej, wymagało od firmy wdrożenia technologii, które zapewnią zgodność ich pojazdów z nowymi przepisami. Firma postawiła sobie za cel  efektywne monitorowanie temperatury w układzie recyrkulacji spalin (EGR), ponieważ  jest  to niezbędne, aby kontrolować proces redukcji emisji szkodliwych substancji i zapewnić zgodność produktów z wymogami prawnymi.

Klient potrzebował zaawansowanego rozwiązania, które mogłoby działać niezawodnie w ekstremalnych warunkach panujących w chłodnicy recyrkulacji spalin. Czujniki miały mierzyć temperaturę w środowisku o wysokich temperaturach. Dodatkowym wyzwaniem były intensywne wibracje , które mogły wpływać na dokładność pomiarów i trwałość urządzeń. Ponadto, czujniki musiały być odporne na działanie agresywnych chemikaliów obecnych w spalinach silników wysokoprężnych oraz na szkodliwe czynniki zewnętrzne, takie jak wilgoć, ciecze i pyły. To wszystko stawiało przed firmą konieczność znalezienia niezawodnych i trwałych rozwiązań technologicznych, które sprostają wymaganiom surowego środowiska pracy, jednocześnie zapewniając precyzyjny i ciągły monitoring kluczowych parametrów operacyjnych.

Jak czujniki temperatury umożliwiają efektywny pomiar schładzania spalin w układzie EGR? Nasze rozwiązanie

Rezystancyjny czujnik temperatury spalin VIBROtemp, wyposażony w ochronne złącze ze stali nierdzewnej, kompaktową wtyczkę oraz miedziany pierścień uszczelniający, okazał się idealnym rozwiązaniem. Ten zaawansowany czujnik monitoruje temperaturę w chłodnicy EGR z wysoką precyzją, umożliwiając monitoring efektywnego schładzania spalin zgodnie z przepisami. Schłodzone spaliny mogą następnie zostać ponownie wprowadzone do cyklu spalania, co pomaga w redukcji emisji szkodliwych substancji.

Zaawansowane monitorowanie temperatury do 550 stopni za pomocą czujnika VIBROtemp  zapewnia zgodność z normą emisji spalin Euro 6, co umożliwia ciężarówkom poruszanie się po drogach Unii Europejskiej bez ograniczeń. Czujniki te, posiadające stopień ochrony IP69K, są wyjątkowo odporne na trudne warunki eksploatacyjne, w tym pyły, wilgoć oraz wysokociśnieniowe mycie. Taka konstrukcja gwarantuje ich długotrwałą niezawodność i dokładność pomiarów, niezależnie od warunków pracy.

Czujniki temperatury VIBROtemp (902040)

Jak dokładny pomiar temperatury EGR wpływa na wydajność silnika? Korzyści dla producentów pojazdów silnikowych

Dzięki precyzyjnemu określaniu temperatury EGR, jednostka sterująca silnika może optymalnie zarządzać procesem mieszania spalin z dopływem świeżego powietrza. To zaawansowane zarządzanie wpływa na poprawę wydajności silnika, umożliwiając szybkie dostosowanie osiągów nawet pod dużym obciążeniem. Ostatecznie, skutkuje to bardziej efektywną pracą silnika, co przekłada się na lepsze osiągi pojazdów, a także zmniejszenie zużycia paliwa.

Dodatkowo, precyzyjne monitorowanie temperatury i odpowiednie zarządzanie systemem EGR wspiera producenta w spełnianiu surowych wymogów normy Euro 6. Zapewnia to nie tylko zgodność z regulacjami, ale również pozwala na optymalizację procesu spalania, co jest kluczowe dla utrzymania wysokiej wydajności i długowieczności silnika. W rezultacie, producent zyskuje przewagę konkurencyjną na rynku, oferując pojazdy o niższym wpływie na środowisko, jednocześnie minimalizując koszty eksploatacji dla użytkowników końcowych.

Dlaczego precyzyjne monitorowanie temperatury w układzie EGR jest kluczowe dla spełnienia normy Euro 6? Podsumowanie

W dobie rosnących wymagań ekologicznych i postępu technologicznego, producenci pojazdów ciężarowych stają przed koniecznością dostosowania się do surowych norm emisji spalin. Case study przedstawiające wykorzystanie czujników temperatury VIBROtemp pokazuje, jak precyzyjne monitorowanie temperatury w układzie recyrkulacji spalin może pomóc w spełnieniu norm Euro 6 oraz optymalizacji wydajności silników. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, możliwe jest nie tylko redukowanie szkodliwych emisji, ale także poprawa osiągów pojazdów i obniżenie kosztów operacyjnych. Inwestycja w nowoczesne rozwiązania monitorujące staje się więc kluczowym elementem strategii firm, które pragną pozostać konkurencyjne i jednocześnie dbać o środowisko.

Potrzebujesz więcej informacji?

Jeśli masz pytania dotyczące czujników pomiarowych i systemów automatyki w układzie recyrkulacji spalin, możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem tego formularza.

Pole obowiązkowe. Proszę podać nazwisko
Pole obowiązkowe. Proszę wprowadzić poprawny adres E-mail

O autorce

Nazywam się Ewelina Szmit i od kilku lat zajmuję się content marketingiem, łącząc swoje umiejętności zawodowe z pasją do pisania. Jestem przekonana, że nawet najbardziej techniczne tematy można przedstawić w ciekawy i przystępny dla każdego sposób. Poza pracą wyzwalam swoją kreatywność tworząc kolaże do gazet. Wolny czas lubię spędzać aktywnie, spacerując z psem lub biegając.



Ewelina Szmit

Autor

Ewelina Szmit - Content specialist +48 71 339 32 94 Ewelina.Szmit@jumo.net +48 71 339 32 94


Jakub Dąbrowski

Specjalista techniczny

Jakub Dąbrowski - Inżynier Sprzedaży Wewnętrznej +48882351471 Jakub.Dabrowski@JUMO.net +48882351471

Komentarze

Zachęcamy do pozostawiania komentarzy za pośrednictwem poniższego formularza. Zostaną one opublikowane online po ich zatwierdzeniu przez nasz proces weryfikacji.


Pole obowiązkowe. Proszę podać imię.
Nazwisko
Pole obowiązkowe. Proszę podać nazwisko.
Pole obowiązkowe. Proszę podać swój adres E-mail.